Raw lněné placky

16. srpna 2013 v 13:34 | Ta-zRozená |  Recepty
"Lněná semínka jsou plodem lnu setého, vynikají svým cenným obsahem řady biologicky aktivních látek - jde o nenasycenné mastné kyseliny (Omega 3 a Omega 6), lecitin, lignan, inulin, niacin, fytoestrogeny, vitamíny, minerály a enzymy aj. Stejně jako lněný olej mají i lněná semínka významné pozitivní účinky na lidské zdraví, mj. podporují správné zažívání, čistí střeva, játra a ledviny, příznivě působí na kardiovaskulární a pohybový systém." (lnenaseminka.cz)

Jediný problém v konzumaci lněných semínek je ten, že mají velice pevný obal. Proto je nutné je před konzumací buď namlít nebo je velice důkladně rozžvýkat. Jednotlivá semena se pořádně žvýkají velice obtížně, proto si z nich dělám raw lněné placky, které se dají ukusovat jako příloha nebo jako mňamka. =)
Potřebujeme:
  • lněná semínka
  • voda
  • (ochucovadla)
  • papír na pečení
Lněná semínka namočíme v misce s vodou tak, aby voda přesahovala jen o pár milimetrů semínka. Lněná semínka nabobtnají a pustí sliz. Naším cílem je vytvořit co nejhustší kaši. Z této kaše uplácáme co nejtenčí placičky na pečícím papíru. (Pokud máte sušičku, mohou být i tlustší.) Necháme schnout do sucha na slunci, radiátoru nebo v sušičce, ale nepřesahujeme 42°C. Po doschnutí sloupneme z papíru a můžeme konzumovat!

Do kašovitého základu můžeme přidat i různá ochucovadla - koření (kardamon, kurkumu, kmín, pepř aj.), nasekanou petrželku, medvědí česnek, rukolu... Nebo třeba hotové placky poléváme medem.

Dobrou chuť!



 


Komentáře

1 Oroniel15 Oroniel15 | Web | 19. srpna 2013 v 21:55 | Reagovat

Vidíš, díky za tip, rozhodně se po tom podívám. Co jsem četla stručné postupy, nevypadá to složitě.

A děkuji za skvělý recept, vyzkouším :)

2 Ta-zRozená Ta-zRozená | E-mail | Web | 20. srpna 2013 v 16:53 | Reagovat

[1]: Není vůbec zač. Já si na složitosti zrovna nepotrpím ;-)

3 Houbička Houbička | E-mail | Web | 21. srpna 2013 v 11:37 | Reagovat

Už dlouho bych ráda chtěla zkusit nějaké raw placky.. Prostě cokoli, co bych mohla napatlat pomazánkou. Ale zatím zůstávám jen u namazané okurky/cukety, cuketových rolek a tak...

Za prvé jsem několikrát slyšela, že semínka, která běžně najdu v obchodě, nejsou raw. Jenže já neseženu semínka od life-foodu a i kdyby ano, tak je to na mě drahé. A za druhé nemám sušičku a teď už to Slunce moc nesvítí.
Takže asi budu muset zůstat u zeleniny :)

4 Ta-zRozená Ta-zRozená | E-mail | Web | 21. srpna 2013 v 11:50 | Reagovat

[3]: No to máš pravdu, většinou raw nebývají, používá se pára. Já si ale nakupuji ve zdravé výživě, semínka značky Countrylife. Nejsou drahá a klíčí, což je pro mě rozhodující ukazatel svědčící o tepelné neopracovanosti, i když o raw není na etiketě ani zmínka.
V běžných obchodech jsem opravdu ještě nenarazila na klíčivá semena. Ale i ta by byla určitě lepší než "konvenční" strava. Snažím se to zase moc nepřehánět a jím to, na co mám prostě chuť ;-) i kdyby to bylo grilované maso.

5 Houbička Houbička | E-mail | Web | 21. srpna 2013 v 11:53 | Reagovat

[4]: Já tu žádnou zdravou výživu nemám, ale až budu od září studovat v Praze, podívám se tam :) O zkoušce klíčením jsem už četla, jen jsem si na to nevzpomněla - díky.

6 Oroniel15 Oroniel15 | Web | 21. srpna 2013 v 19:23 | Reagovat

Zatím se chystám použít je "kondicionér" jablečný ocet + voda. Soda se mi zdá na vlasy a pokožku hlavy docela agresivní, ale to je jen první dojem, nečetla jsem k tomu žádné podklady. Každopádně určitě napiš, prosím, výsledky :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama